Vier veelzijdige saxofonisten die allen hun masterstudie volgen aan het Koninklijk Conservatorium verzorgen op 30 mei het lunchconcert in de Haagse St. Jozefkapel aan het Westeinde 101A. De vier saxofonisten sluiten daarmee ook het seizoen af van deze maandelijkse concertreeks op zaterdag. De Haagse Vincentiusvereniging wil de reeks na de zomer voortzetten. Met onder meer deze concerten viert de het 180-jarige bestaan. De samenwerking met het conservatorium benadrukt in de woorden van de Vincentiusvereniging “de verbinding tussen historisch erfgoed en de nieuwe generatie topmusici”. Het concert begint om 13.00 uur. Entree is gratis maar een donatie is altijd welkom.
Kamermuziek
De Poolse Zofia Kesy speelt sopraan-, alt- en baritonsaxofoon. Haar interesses liggen bij hedendaagse- en kamermuziek, waarbij zij vaak de rol van artistiek leider op zich neemt en samenwerkt met componisten voor nieuw repertoire. Hao-Teng Liu uit Taiwan begon op zijn veertiende met saxofoon in Taipei en specialiseert zich in kamermuziek en hedendaags repertoire. Hij ontwikkelde zijn artistieke stem door diverse optredens en samenwerkingen in zowel Azië als Europa. De Oostenrijks Sonja Wallnöfer is actief in de kamermuziek die ze met onder andere met het SAGS Quartet en Trio Erinus speelt. Zij integreert in haar optredens diverse muzikale stijlen, elektronica en zelfs het gebruik van de stem. Daniele Bolletta uit Italië trad eerder als solist optrad met het Filarmonica Marchigiana Orchestra en was aanvoerder bij de National Youth Symphonic Band. Hij richt hij zich op kamermuziek en een sociaal geëngageerde uitvoerende kunstpraktijk.
Bron & foto: persbericht Vincentiusvereniging
Heb jij leuke nieuws tips of opmerkingen voor de redactie?
Stuur dan een bericht naar ons via: info@070online.nl

