Een 60-jarige man uit Den Haag is dinsdag 26 mei aangehouden op verdenking van diefstal en witwassen. Vanwege het politie-onderzoek is dat feit nu pas bekend gemaakt. De man is een medewerker van de afdeling Begraafplaatsen (Dienst Stadsbeheer). Tijdens zijn werk op op de gemeentelijke Algemene Begraafplaats aan de Kerkhoflaan zou spullen hebben meegenomen uit graven.
Verkocht
De verdachte was op de begraafplaats verantwoordelijk voor onder meer het delven en ruimen van graven. Hij wordt ervan verdacht dat hij daarbij kostbaarheden uit graven heeft meegenomen, zoals sieraden en gouden vullingen. Uit het opkopersregister blijkt dat hij voorwerpen heeft verkocht bij een goudhandel.
Geschokt
Het college zegt diep geschokt te zijn door deze zaak. “Deze verdenking moet afschuwelijk zijn voor de nabestaanden van de overledenen die op deze begraafplaats zijn begraven. Wij kunnen ons voorstellen dat deze zaak ook impact heeft op andere inwoners en medewerkers van de gemeente Den Haag.” Het college opent in de loop van de dag een telefoonnummer en e-mailadres waar nabestaanden terecht kunnen met vragen.
Bron: persbericht Openbaar Ministerie/Gemeente Den Haag
Heb jij leuke nieuws tips of opmerkingen voor de redactie?
Stuur dan een bericht naar ons via: info@070online.nl

