Feest morgen aan de Leyweg. Daar gaat morgen om 17:00 uur de eerste Statiegeld Retourshop powered by Droppie open. Richard de Mos verricht de officiële handeling metJeroen Hillen (directeur Statiegeld Nederland, onderdeel van Verpact) en Stef Traa (mede-oprichter van Droppie). In de winkel komt de balie die eerder werd gebruikt in het TV-programma Opsporing verzocht.
Uitbetalen
De nieuwe locatie biedt inwoners een centrale plek om alle soorten consumentenafval effectief te recyclen. Voor statiegeldverpakkingen is er in de Statiegeld Retourshop onder meer een bulkmachine waarin grotere aantallen blikjes en flesjes in één keer kunnen worden ingeleverd. Reguliere inlevermachines zijn er ook. Bezoekers kunnen zich contant laten uitbetalen of via Tikkie. Wie van het inleveren vieze handen heeft gekregen, kan ze in de winkel wassen. Droppie neemt onder meer textiel, kleine elektrische apparaten, vormvaste plastic verpakkingen en drankkartons in.
Speerpunt
Met de opening haakt Richard de Mos in op de aanpak van (zwerf)afval in Den Haag Zuidwest. De Leyweg is daarbij een opvallende locatie: het partijprogramma van Hart voor Den Haag noemt deze omgeving expliciet als speerpunt voor een schonere en groenere stad. De komst van de Statiegeld Retourshop in combinatie met de nieuwe Droppie-locatie sluit daar direct op aan.
Bron: persbericht Smith Communicatie
Heb jij leuke nieuws tips of opmerkingen voor de redactie?
Stuur dan een bericht naar ons via: info@070online.nl

